Różne kwestie skłaniają przedsiębiorców do wdrażania terminali płatniczych. Takie urządzenia pozwalają na obsługiwanie transakcji bezgotówkowych, co jest nie tylko szybką i wygodną formą przyjęcia należności za towar lub usługę, ale także udogodnieniem coraz częściej oczekiwanym przez klientów. Ponadto, przedsiębiorcy mogą nadal przystępować do programu wsparcia, który pozwala obniżyć koszty wdrożenia oraz stosowania terminala płatniczego. Chociaż trzeba pamiętać, że na początku marca 2022 roku zmieniły się zasady refundacji kosztów w ramach Polski Bezgotówkowej.
Co to za program wsparcia dla przedsiębiorców?
Program wsparcia dla przedsiębiorców o nazwie Polska Bezgotówkowa wystartował oficjalnie w styczniu 2018 roku. Jak można przeczytać na stronie poświęconej tej akcji, „jest to wspólna inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych – Związku Banków Polskich, Ministerstwa Rozwoju, agentów rozliczeniowych oraz organizacji płatniczych Visa i Mastercard”. Głównym celem programu jest zaś refundacja kosztów, jakie wiążą się z wdrożeniem i stosowaniem terminala płatniczego. W rezultacie, Polska Bezgotówkowa ma też przyczynić się do popularyzacji takich rozwiązań sprzedażowych. I jak do tej pory doskonale wywiązuje się z tego zadania. Przez ostatnie lata do programu przystąpiły setki tysięcy przedsiębiorców, którzy postanowili zacząć korzystać z terminali płatniczych.
Ile obecnie można zyskać na Polsce Bezgotówkowej?
Warto zaznaczyć, że od początku marca 2022 roku zmieniły się ważne zasady Polski Bezgotówkowej. Fundacja zarządzająca tą inicjatywą, głównie ze względu na ogromne zainteresowanie przedsiębiorców i chęć kontynuowania programu wsparcia, zdecydowała się obniżyć wysokość przyznawanej refundacji. W związku z tym, ile obecnie można zyskać na uczestnictwie w Polsce Bezgotówkowej?
Przedsiębiorca przystępujący do tej akcji może liczyć przede wszystkim na refundację kosztów wdrożenia jednego terminala płatniczego w swojej firmie. Ponadto, nie ponosi wydatków abonamentowych i prowizyjnych od transakcji przez pierwsze 5 miesięcy (licząc od dnia zainstalowania urządzenia) lub do momentu przekroczenia limitu obrotu, który wynosi 42 000 zł. Po tym czasie (chyba że wcześniej zostanie przekroczony wspomniany limit) koszty użytkowania terminala płatniczego będą zgodne z umową, którą przedsiębiorca podpisał z agentem rozliczeniowym (dostawcą całego rozwiązania e-płatniczego).
Co jeszcze skłania do tego, żeby sięgnąć po terminal płatniczy?
Wcześniej wspomnieliśmy już o kilku ważnych powodach, które skłaniają do wdrożenia terminala płatniczego w firmie. Refundacja kosztów oraz wygodne i bezpieczne realizowanie transakcji to jednak nie wszystko. Dla wielu podatników istotne są także obowiązujące przepisy. A od niedawna obligują one do akceptowania płatności bezgotówkowych w sytuacji, gdy firma korzysta z urządzenia fiskalnego (kasy, drukarki). Nie jest to, rzecz jasna, równoznaczne z obowiązkiem stosowania terminala. Płatności bezgotówkowe mogą bowiem mieć formę np. zwykłych przelewów bankowych lub czeków. Jednakże, nie będzie to tak szybkie i wygodne, jak w przypadku stosowania terminala.
na szczeście ja już skorzystałam z Polski bezgotówkowej i to na dawnych zasadach 🙂